عکس | تویوتا لندکروزر لیموزین در ایران
شاید باور نکنید ولی ایران، مهد ساخت یکی از خاصترین لندکروزرهای جهان به حساب میآید.

۱۴ تیر ماه سال ۸۹، خبر رونمایی از اولین لیموزین تشریفاتی ایرانی در مجموعه کاخ سعدآباد، سر و صدای بسیاری به پا کرد. این خودرو جزو معدود لندکروزرهای سری ۱۰۰ در جهان محسوب میشود که تبدیل به لیموزین شده است.
این خودرو توسط تیم خودروسازان جنوب، در کشور امارات تبدیل به یک خودروی ۵/۸ متری تبدیل شده است.
تیم سازنده به عنوان یک مجموعه خصوصی و بنا به اظهار مدیریت آن، نماینده انحصاری شرکت The One Auto آمریکا شناخته میشد. این لیموزین که با نام امپراطور شناخته میشد، جز اینکه کشیده و طویلتر شده بود و رینگهای اسپرتی داشت، تغییر خاصی را در نمای بیرونی تجربه نکرده بود. سبک تغییرات انجام شده به روش کشیده شدن شاسی و اصطلاحاً Stretch Limou بود که چندین سال است در ایالات متحده و بعضاً اروپا به کار میرود.
فضاسازی کابین امپراطور مانند سایر پروژههای انجام گرفته در جهان، مبتنی بر پر زرق و برق بودن و شلوغ کاری بود. نورپردازی، چندین نمایشگر بزرگ و کوچک و چیدمان مبلمان و میزهای متعدد، از ویژگیهای نمای داخلی امپراطور محسوب میشوند. ظرفیت تعداد سرنشین در این خودرو ۳۶ نفر اعلام شده بود!
پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۴ لیتری ۳۲ سوپاپه، وظیفه تولید قدرت در این خودرو را بر عهده داشت. این پیشرانه ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. حداکثر سرعت امپراطور به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و وزن خالص آن به ۳۲۰۰ کیلوگرم میرسد.
قیمت تمام شده برای امپراطور در آن سالها بنا به اظهار سازنده، حدود ۱۵۰ میلیون تومان برآورد شده بود.